Tancar

Tornar a la secció Notícies

Fluidra torna a participar en la propera edició de Piscina & Wellness Barcelona, reafirmant-se com una de les marques líders a nivell mundial. El grup multinacional, que opera en més de 47 països a través de filials pròpies i compta amb més de 135 delegacions comercials i més de 35 centres de producció al voltant del món, presentarà moltes novetats en exclusiva, especialment en l’àmbit del confort per a l’usuari final, la sostenibilitat i la connectivitat. Parlem d’aquestes i de les tendències que mouen el sector amb el David Méndez, director general de la Distribució de Fluidra a Europa, Middle East, Àfrica i Sud-Amèrica.

David Méndez, EMEA Commercial Director de Fluidra.

 

1. Quina valoració fa de l’estat actual del sector de la piscina després del context de pandèmia que hem viscut?

Després d’un període de fort creixement, el sector està en un procés de tornada a la normalitat. L’entorn macroeconòmic continua sent incert, però l’increment en els últims tres anys del parc de piscines mundial, la reactivació del turisme i la tendència a gaudir de l’espai exterior ens donen confiança per a continuar creixent en el mitjà i llarg termini.

2. Quines expectatives tenen per a aquest 2023?

Encara que esperem un cert ajust del mercat per la normalització del sector després d’un període de fort creixement, avui dia Fluidra és una companyia estructuralment més forta. Hem ampliat la nostra cartera de productes a Amèrica del Nord, expandit la nostra xarxa de distribució a Europa i millorat la nostra oferta de piscina comercial. A més, estem treballant per a convertir-nos en una organització més eficaç i eficient per a servir millor als nostres clients. Per al conjunt de l’any esperem unes vendes d’entre 2.000 i 2.200 milions i un EBITDA d’entre 410 i 480 milions.

3. Seguiran aquesta estratègia d’expansió de la seva xarxa a futur?

L’expansió de la xarxa de distribució, així com l’obertura de noves centrals logístiques a Europa, són alguns dels pilars importants de l’estratègia de Fluidra amb la intenció de proveir un millor servei als nostres clients. Des de Fluidra estem convençuts de la necessitat de poder ser un punt de compra únic per als nostres clients, amb un servei de lliurament òptim. El nostre enfocament segueix centrat en la creació de valor per al client, sempre present en les nostres decisions, en la qualitat dels nostres productes i serveis, i en la nostra aposta per la connectivitat i la sostenibilitat de la piscina.

4. En el seu objectiu de promoure la innovació Fluidra ha llançat la nova web de Fluidra LAB. En què consisteix aquest model d’innovació oberta i quina objectius té?

Fluidra LAB és el programa d’Innovació Oberta i Corporate Venturing que s’encarrega d’identificar, analitzar i donar resposta a totes les necessitats internes de la companyia, així com d’explorar noves tecnologies i models de negoci del sector, sent el punt de trobada entre les unitats de negoci de la companyia i els agents externs d’innovació.

El programa abasta quatre àrees d’interès: sostenibilitat, seguretat i benestar, experiència de client i digitalització. La sostenibilitat és una estratègia prioritària i transversal per a tota la companyia i un dels principals objectius és que la piscina sigui un sistema amb un impacte ambiental neutre.

Per això, si formes part de l’ecosistema innovador mundial (startup, centre de recerca, universitat…) i tens alguna proposta que pugui impactar en els nostres reptes, estem preparats per a col·laborar amb tu.

5. Recentment han tancat un acord per a la compra del grup Meranus, un distribuïdor d’equips de piscines d’Alemanya. Què esperen aconseguir amb adquisicions com aquesta? Tenen previst més compres a curt termini?

Aquesta transacció ens permetrà millorar la nostra posició de lideratge en el mercat alemany i oferir una cartera de productes més completa a una base de clients més àmplia. La política d’assignació de capital de Fluidra es manté intacta, centrada en invertir per a fer créixer el negoci, operacions corporatives generadores de valor i una política de dividends consistent.

6. La connectivitat és un valor clau en el sector. De quina manera estan treballant per a oferir solucions per a una piscina més connectada?

Del nostre interès en la connectivitat i la sostenibilitat sorgeix el concepte de Smart pool, el nostre objectiu de crear una piscina més intel·ligent, automatitzada i eficient que augmenti la confortabilitat i faciliti el manteniment. La nostra oferta de productes sostenibles ens permet afermar les bases de la nostra estratègia de sostenibilitat per al futur, bases en les quals continuarem treballant.

Fluidra s’ha convertit en el líder global del sector de la piscina amb una major gamma de productes connectats i marques digitals de primera línia en el mercat. La connectivitat de la piscina és un factor clau per a afegir valor a l’experiència dels usuaris i a les empreses dels nostres clients, ja que els permet veure l’estat de la seva piscina i controlar-la remotament a través d’Internet.

 7. Què creu que els clients demanden cada vegada més en les piscines actuals i en les del futur?

La piscina porta associats moments de gaudi, aprenentatge, esport, salut… Si penso en la piscina del futur veig que aquests mateixos moments poden a més tenir un impacte positiu en el medi ambient i fins i tot que les nostres piscines puguin convertir-se en una peça important en la lluita per a preservar l’aigua com un element bàsic de la humanitat. Cada vegada tenim clients més informats i exigents, per als qui la sostenibilitat juga un paper molt important en les seves eleccions.

8. Fluidra s’ha incorporat per primera vegada al Sustainability Yearbook 2023 elaborat per S&P. Què estan implementant a nivell de companyia per a millorar el seu acompliment ambiental, social i de bon govern?

Si hi ha una cosa de la qual ens sentim especialment orgullosos és del nostre pla de ESG, Responsibility Blueprint 2020-2026. A través d’ell, amb humilitat i ambició a parts iguals, volem arribar a ser líders mundials del sector en responsabilitat social, ambiental i bon govern, contribuint a més a la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible. Aquest 2022 hem recollit importants fruits, com la reducció de la petjada de carboni en les nostres operacions en un 25%, l’increment en un 4% de la venda de productes sostenibles, o el llançament de la nostra política de Diversitat, Equitat i Inclusió, entre altres.

9. Ens pot avançar algunes de les novetats que presentaran al saló Piscina & Wellness Barcelona?

El proper mes de novembre a Piscina & Wellness Barcelona tenim previst presentar moltes novetats en exclusiva, principalment en l’àmbit del confort per a l’usuari final, la sostenibilitat i la connectivitat.

Per exemple, nous models de robots netejafons amb l’avançada tecnologia cordless. Després de l’èxit rotund en vendes del nostre primer robot automàtic sense cable, el Zodiac® FREERIDER™, tenim previst expandir la gamma introduint nous models que comptin amb aquesta tecnologia sense fil a més d’altres característiques avançades com és la doble filtració capaç de capturar partícules de fins a 60 micres.

Zodiac® FREERIDER™ Imatge cedida per Fluidra

La il·luminació també té un paper protagonista quan parlem del confort per a l’usuari final. Per aquest motiu, presentarem la nova gamma LumiPlus Plug & Play amb un control més avançat i intuïtiu per a l’usuari final i la gamma LumiPlus Flexi Connect amb connectivitat integrada i control a través del telèfon intel·ligent.

Pel que fa a la sostenibilitat, potenciarem la nova gamma de bombes de filtració de velocitat variable i connectivitat integrada per a proporcionar el major estalvi energètic i tot el control del sistema de filtració de la piscina. Finalment, la connectivitat tindrà una presència destacada en totes les nostres novetats. Un exemple d’això és la nova gamma de bombes de calor Z250iQ full inverter que disposarà d’una etiqueta energètica A (EN17645) i connectivitat integrada.

També tenim previst mostrar la nostra solució full inverter amb refrigerant R290 i amb el mínim impacte mediambiental (ODP=0, GWP=3). Però tot això és només una petita mostra de tot el que el professional podrà conèixer de primera mà dels nostres equips durant la fira. Tenim moltes més novetats per a ensenyar!

Cristina Benavides, col·laboradora de Piscina & Wellness Barcelona