Grup QP és pioner en la fabricació de producte químic, equipament per a la desinfecció i la cura de l’aigua de tota mena de piscines. Amb una filosofia basada en la qualitat, sostenibilitat i innovació dels productes que fabriquen i comercialitzen, així com en el servei que ofereixen als seus clients, enguany tornen a participar a Piscina & Wellness Barcelona. El seu director comercial, Luis Calvo, ens parla dels projectes en els quals estan treballant i dels plans d’expansió a futur.
Luis Calvo, director comercial de QP
-Teniu un ampli catàleg de productes. Quins són els que tenen una major demanda per part dels clients?
El nostre catàleg és molt complet i el consumidor pot trobar en ell qualsevol producte que necessiti per a la cura i manteniment de la piscina privada, pública o spas. El que més ens demanen, en línies generals, són els nostres productes químics -Quimicamp Piscines-. Ens enorgulleix dir que el client que els ha provat repeteix, perquè ha comprovat la seva eficàcia i qualitat per a resoldre qualsevol problema en l’aigua. Altres productes rellevants són la nostra extensa gamma de robots i tot el relacionat amb l’electròlisi salina i filtració en general.
– Identifiqueu un tipus de demanda diferent en funció del territori i el clima?
Sí, efectivament. Igual que altres sectors, la demanda dels nostres productes també varia segons la ubicació geogràfica i el clima. En regions càlides tenim una major demanda de productes químics i sistemes de filtració mentre que en zones menys caloroses els nostres clients sol·liciten més sistemes d’electròlisi salina i, de manera destacada, revestiments de liner, especialment en determinades èpoques de l’any.
-Els productes de QP contemplen tant el tractament de les piscines públiques com les privades i els spas i centres wellness. Quines diferències destacaria entre els productes dels diferents tipus d’espais?
Existeixen diferències significatives. En el cas de les piscines públiques, la demanda se centra en solucions altament automatitzades que compleixen amb les regulacions vigents.
En les piscines privades, observem una creixent acceptació de productes més sostenibles, com a bombes de velocitat variable, juntament amb una major integració de tecnologia domòtica, que inclou dispositius amb connectivitat wifi per al control i gestió de la piscina.
– Cada vegada hi ha una major consciència per part dels clients i del sector a desenvolupar productes sostenibles. De quina manera ho està implementant QP?
Som conscients que existeix un creixent interès per aquests productes i estem responent a aquesta demanda oferint solucions com a bombes de velocitat variable que generen un estalvi energètic significatiu i sistemes d’electròlisi salina de baixa salinitat. A més, a les nostres fàbriques, any rere any implementem millores contínues amb l’objectiu de deixar un bon llegat en el nostre entorn i contribuir a un món més sostenible. Prova d’això és l’obtenció del segell d’RSA (Responsabilitat Social Aragonesa) que reconeix el nostre compromís amb la societat i el medi ambient, així com en altres aspectes clau com la conciliació laboral i familiar dels empleats, el foment de la igualtat en la plantilla, accions de voluntariat, col·laboració social i el compromís amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
– Tenen algun repte en aquest sentit, el de la sostenibilitat, per a poder conjugar un bon producte amb el respecte pel medi ambient?
Per descomptat. No sols estem compromesos a reduir significativament el percentatge de plàstic en els nostres productes, també busquem utilitzar matèries primeres que siguin compatibles amb la qualitat i amb un ús eficient de recursos. Avaluem la cadena de subministrament i el cicle de vida del producte, des del seu disseny fins al seu final, preocupant-nos que compleixin les regulacions mediambientals.
– Amb una experiència de 50 anys en el mercat, quins creu que són les qüestions que més preocupen els clients pel que fa a l’ús de productes químics en instal·lacions aquàtiques?
La preocupació més comuna entre els clients sol estar relacionada amb el mal a la pell i els ulls. És important destacar que, en la majoria dels casos, les irritacions en la pell i en els ulls no es deuen a l’ús de productes químics en si, sinó més aviat a una incorrecta regulació del pH en la piscina.
– La vostra marca Quimicamp Piscinas és líder de vendes a Espanya. Com apliqueu la innovació en producte químic?
La nostra posició de lideratge es basa en una dedicació constant a la innovació en productes químics per a piscines. Creiem fermament que és la clau per a estar a l’avantguarda en un mercat dinàmic i en constant evolució. En el nostre departament de R+D investiguem i desenvolupem noves fórmules amb l’objectiu d’aplicar millores contínues en la fabricació dels nostres productes, buscant mètodes de producció més nets i eficients.
Per a nosaltres, la innovació no és només un objectiu, sinó una mentalitat que és present en totes les àrees de la nostra empresa.
– Quin paper juga l’exportació en la vostra empresa?
L’exportació és fonamental en l’estratègia global de productes QP com un importantíssim motor d’expansió cap a nous mercats. En l’actualitat tenim presència en 30 països i l’objectiu que ens hem marcat en el nostre pla a 5 anys és que això es tradueixi en un 25% de la nostra facturació.
– Ens pot avançar alguns de les novetats o línies de negoci en les quals estan treballant?
En aquest moment estem centrats en la creació de noves formulacions de tauletes de clor i desenvolupant nous productes per a la cura i manteniment de l’aigua. A més, mantenim una col·laboració constant amb els nostres partners associats per a la creació de productes innovadors en la categoria de robots i equipament per a piscines.
– Què esperen emportar-se de la pròxima edició de Piscina & Wellness Barcelona?
Enguany hem dissenyat un espai que sorprendrà i serà el reflex d’una aposta més per la innovació en la nostra empresa. Esperem rebre moltes visites i establir noves relacions comercials que siguin el començament de projectes que es materialitzin en el 2024, aprofitant al màxim aquesta fira.
Els que ens coneixen d’altres edicions saben que sempre estem preparats per a treballar intensament, que ens encanta trobar-nos amb clients, crear noves oportunitats de negoci i intercanviar impressions amb altres empreses del sector, que per a nosaltres són a més de competència, companys.
Aprofitem aquesta oportunitat per a convidar-los a l’estand de Grupo QP i que puguin conèixer de primera mà les nostres marques, com treballem i l’excel·lència dels nostres productes. També hauran dos dies de presentació de producte i formació. Als que ja ens coneixen, serà un plaer tornar a trobar-nos.
Cristina Benavides, col·laboradora de Piscina & Wellness Barcelona