Tancar

Tornar a la secció Notícies

David Accensi: South & Central & East Europe Sales Manager

Piscina & Wellness Barcelona està preparant una de les seves edicions més ambicioses i internacionals dels darrers deu anys, la que tindrà lloc del 27 al 30 de novembre. Marques referents com la multinacional Hayward ja han confirmat la seva assistència. David Accensi dirigeix ​​actualment una de les dues divisions comercials europees del grup Hayward Holdings Inc., liderant els mercats del nord, est i sud d’Europa, i participa activament als plans de desenvolupament comercial del grup. Parlem amb ell de la situació actual del sector, així com de la visió que té l’empresa sobre la sostenibilitat de les instal·lacions aquàtiques i la seva oferta global en equipaments.

David Accensi, South & Central & East Europe Sales Manager

1. Gràcies a la seva experiència de més de 20 anys al sector de la piscina, en quina àrea o aspectes creu que ha evolucionat més el sector?

Al mercat europeu s’ha posat el focus en el confort. Antigament les piscines s’equipaven amb el més bàsic pel que fa a equips: material d’encastar, com skimers, embornals, focus; bombes i filtres, i, en alguns casos, netejafons d’aspiració. Tot i això, en els últims anys les piscines han guanyat en equipament, amb productes com robots, electròlisi salina, bombes de calor i cobertes, etc. Aquest canvi ha permès a tots els participants del sector -fabricants, distribuïdors i professionals, entre d’altres- tenir un negoci molt important no només a les piscines noves, sinó a les ja instal·lades. Aquests productes de confort ja suposen més del 30% del negoci anual.

Als mercats madurs, com Alemanya, França, Itàlia i Espanya, on hi ha un gran parc de piscines, tenim les dues tendències, l’equipament bàsic però també l’auge de l’equipament més tecnològic.

2. Fent una radiografia del sector, quina valoració fa de la situació actual?

La situació actual no és tan positiva com la de fa 2 anys. El sector de la piscina es va veure afavorit amb la pandèmia, ja que es va disparar la demanda de piscines, piscines de nova construcció i renovació de les existents, en tota Europa i especialment a les regions del nord. Però amb el final de la pandèmia, la guerra a l’est d’Europa i els alts nivells d’inflació, es va frenar la demanda com en molts altres sectors i, en l’actualitat, estem en una situació d’incertesa i tornant a nivells de creixement del mercat més moderats.

De tota manera, en paral·lel a aquest alentiment del creixement sí que s’està produint una clara reactivació i augment del protagonisme de la piscina pública, que havia estat més perjudicada des dels anys de la pandèmia.

3. Actualment dirigeix una de les dues direccions comercials europees del grup Hayward Holdings Inc. Considera que hi ha diferències significatives en relació a la demanda dels països?

Les diferències entre les zones que treballo són significatives, efectivament. D’una banda, en el sud d’Europa hi ha una major concentració de fabricants que en el centre i en el nord. D’altra banda, la tendència en les piscines del sud i est d’Europa és a estar menys equipades que les del nord, si bé les diferències en aquest sentit cada vegada són menors.

Pel que fa als productes, al nord d’Europa ja existeix una gran demanda de productes amb majors prestacions, garanties i consums energètics més eficaços, mentre que en el sud aquesta tendència encara no està tan desenvolupada.

4. Hayward té un model de negoci basat en el B2B, enfocat al canal de distribució com a client directe. De quina manera aconsegueixen fidelizar al client final?

Escoltem la veu del client final des de diverses perspectives. Per descomptat, seguim els informes anuals del Baròmetre Sectorial de la Piscina d’ASOFAP però, sobretot, sempre intentem estar prop del professional que té línia directa amb l’usuari final de la piscina. El nostre programa de fidelitat Totally Hayward és fonamental en aquesta missió. D’aquesta manera, intentem entendre les seves necessitats i preocupacions i donar resposta a aquestes necessitats.

5. Quins avantatges té comptar amb un partner global com Hayward?

Hayward és un fabricant Internacional, amb diversos centres productius als EUA, Europa i Àsia, i ven els seus productes a distribuïdors partners a tot el món.

Un dels avantatges principals de Hayward és el de comptar amb una oferta global per a equipar tot tipus de piscines, tant en el sector residencial com públic (abs, bombes, filtres amb diferents tecnologies, limpiafons, il·luminació, tractament de l’aigua i calefacció, etc….). D’altra banda, comptem amb molts anys d’experiència i una marca mundialment reconeguda. Hayward és coneguda per la qualitat dels nostres productes i perquè innovem progressivament en la millora d’aquests.

6. Com implementen la sostenibilitat i l’estalvi energètic en els seus productes?

Hayward inverteix de manera progressiva en R+D, la qual cosa ens permet desenvolupar productes més eficients i amb menor consum d’aigua i d’energia. Prova d’això és la seva aposta per les bombes de velocitat variable i filtres de cartutxos, entre altres, que a més de l’estalvi en consum d’aigua i d’electricitat, proporcionen millor filtració.

AquaRite® UV LS: equip Hayward de tractament d’aigua que inclou 3 tecnologies de desinfecció: electròlisi de baixa salinitat, hidròlisi i tecnologia ultraviolada.

7. És possible una piscina eco-responsable?

No sols és una possibilitat sinó que és la realitat de la situació actual del nostre mercat. Segons ASOFAP, constitueix una de les majors preocupacions del client final a l’hora de decidir el seu projecte de piscina. L’aposta de Hayward des de fa anys és la de triar i generar equips que siguin responsables amb el medi ambient, permetin estalvi de costos -d’aigua i d’energia- i proporcionin millor qualitat d’aigua. Enguany hem llançat el concepte ECOnnected POOL, que és una combinació dels millors equips per a tenir el menor consum possible i el màxim respecte pel medi ambient.

8. Considera que el client final està cada vegada més sensibilitzat amb qüestions relacionades amb el medi ambient?

Sí, com hem comentat en la pregunta anterior, aquesta és una de les qüestions prioritàries – també segons ASOFAP- a l’hora d’abordar la construcció o renovació de la piscina. Cada vegada més clients finals aborden aquestes qüestions i deuríem propocionar més informació al client final, sobretot els prescriptors de producte, que són els professionals, instal·ladors i mantenidors de piscines.

9. La digitalització i els productes connectats continuen estant molt presents en la proposta de valor de les marques. En què està treballant Hayward en aquesta línia?

Hayward treballa de manera contínua en la millora dels seus productes perquè funcionin com un conjunt perfectament integrat. A més, desenvolupem plataformes que permeten gestionar i tractar la piscina en remot, ja sigui a través de WIFI, Bluetooth o control per veu. D’aquesta manera, aconseguim que l’aigua de la piscina estigui en equilibri en tot moment. En aquest sentit, el nostre objectiu és el de tenir una piscina completament controlada, tant pel particular com pel professional, i que al mateix temps sigui de baix consum i responsable amb el medi ambient.

10. Quines novetats presentaran en la propera edició de Piscina & Wellness Barcelona?

Les bombes de velocitat variable seran sens dubte les majors protagonistes del nostre stand. Tenim molt a oferir al mercat en solucions sostenibles i aspirem a ser una referència en velocitat variable.

Cristina Benavides, col·laboradora de Piscina & Wellness Barcelona