Tancar

Tornar a la secció Notícies

Arquitecta dedicada al disseny d’interiors d’hotels, Stephany Haro és la responsable dels projectes de Marriott International a Llatinoamèrica. Aquesta experiència li dona una visió holística des de la perspectiva de les grans corporacions mundials hoteleres. Parlem amb ella d’espais wellness i de quins canvis ha percebut al sector des de l’última edició del saló, el 2019.

Stephany Haro, Design Manager de Marriott Llatinoamèrica i Cap Corporativa de Disseny de Libertador Hotels Resorts & Spas

– Com a design manager per a Llatinoamèrica i Carib de la cadena hotelera Marriott, com s’està abordant el disseny dels espais wellness a Marriott International? Quina importància li donen als espais d’aigües?

Els espais d’aigües sempre han estat de gran importància per al segment leisure. Hi ha projectes com a spas de ciutat, així com també desenvolupament de piscines i spas en resorts. Sempre és un repte i un desafiament proposar una cosa nova i amb un nivell de disseny que generi una experiència única a l’hoste. Els jocs d’aigua per a nens també s’estan potenciant molt últimament, sobretot en els projectes all inclusive.

– A l’hora de dissenyar els espais wellness veu diferències significatives entre els diferents complexos hotelers? Com els plantegen en el cas de Marriott International?

Hi ha diferències depenent del tipus de projecte. Quan parlem de resorts i all inclusive necessàriament comptarem amb el suport d’un especialista en balnearis i spas. Per a projectes més petits és probable que els desenvolupem amb els arquitectes i una assessoria amb un especialista.

– Com a professional coneix la Trobada Empresarial Llatinoamèrica, Carib, Europa i Orient Mitjà, ja que va participar en la passada edició. Quins canvis destacaria que s’han produït en el sector des de llavors?

En efecte, vaig tenir l’oportunitat de participar el 2019 i després de la pandèmia crec que tornem al ritme previ. El conèixer la disponibilitat de professionals, materials, equipament i solucions per als nostres projectes wellness ens permet poder abordar i desenvolupar aquests espais amb major facilitat. Un altre tema important és el canvi en la tipologia de client en aquests espais. Abans de la pandèmia trobàvem dos tipus de clients: aquell que viatjava per treball i el que ho feia per plaer. Actualment tots dos perfils s’han barrejat, amb el que la cerca d’experiències wellness en els viatges de treball ha augmentat. Amb tot això, sempre hem d’oferir-li al client un valor addicional.

– Parlant en termes de sostenibilitat, percep un interès real per part dels empresaris i actors clau del sector per aplicar criteris sostenibles?

Últimament hi ha una major consciència a l’hora de plantejar projectes amigables amb el medi ambient, però encara hi ha molt per desenvolupar, aprendre i implementar.

– En la passada edició parlàvem de bones previsions a Llatinoamèrica per al sector del wellness, amb un boom hoteler al Perú i un important creixement en aquesta zona. S’han complert les expectatives de creixement?

No de moment a causa de la crisi generada per la pandèmia i la conjuntura política. No obstant això, els projectes tornen a reprendre’s amb una mirada positiva cap al 2024.

 

– Havent-lo visitat a l’anterior edició, què creu que aporta esdeveniments com la Trobada Empresarial Llatinoamèrica, Carib, Europa i Orient Mitjà

 

Per mi és valuós el fet de trobar-se amb col·legues, amics i especialistes, així com conèixer noves solucions, inspiració i companys de nous projectes. La Trobada Empresarial Llatinoamèrica, Carib, Europa i Orient Mitjà no només permet conèixer noves tendències, sinó que també ens connecta amb excel·lents representants de tot l’àmbit hospitality, des d’assessors per a projectes fins a nous productes per als projectes i per a les operacions.

Cristina Benavides, colaboradora de Piscina & Wellness Barcelona